Vragen over TOMS™

INDIEN JE VRAGEN HEBT, BEN JE HIER AAN HET JUISTE ADRES!

  • MEEST GESTELDE VRAGEN

    1. Waar is mijn bestelling nu?

      Voer hier je gegevens in om je bestelling te traceren

    2. Hoe traceer ik mijn bestelling?

      Ga naar Waar is mijn bestelling nu om je verzendnummer in te voeren en je bestelling te traceren.

    3. Hoe zend ik een artikel retour?

      Zie onze Vragen over retourzendingen voor instructies over hoe je producten aan TOMS™ retourneert.

    4. Kunnen producten geruild worden?

      Nee, helaas kunnen producten op dit moment niet geruild worden. Ga naar Vragen over retourzendingen voor meer informatie hierover en over hoe je producten aan TOMS™ retourneert.

    5. Wat zijn de verzendkosten?

      Verzendkosten variëren per bestelling. Alle verzendopties en -kosten worden aan de kassa bij 'Verzendmethode' voor je berekend.

    6. Kan ik het tegoed op mijn TOMS™ Gift Card opzoeken?

      Ja! Klik hieronder om het saldo van je Gift Card te bekijken.

      SALDO BEKIJKEN
  • Bestellen op shopTOMS.nl

    1. Welke betalingsmethoden accepteert shopTOMS.nl?

      shopTOMS.nl accepteert diverse betalingsmethoden. Op dit moment zijn dat: Visa, MasterCard, American Express, Paypal, directe overschrijving per iDEAL, TOMS™ Gift Cards en TOMS™ online winkeltegoed.

    2. Waarom lukt het me niet een artikel dat voorradig lijkt, aan mijn winkelwagentje toe te voegen?

      Als een maat niet aan je winkelwagentje kan worden toegevoegd, is die maat helaas niet langer beschikbaar. Onze website wordt momenteel aangepast, zodat niet-beschikbare artikelen in de toekomst de vermelding ‘uitverkocht’ krijgen. Onze excuses voor het ongemak.

    3. Hoe weet ik of mijn bestelling daadwerkelijk is geplaatst?

      Nadat je je bestelling geplaatst hebt, ga je automatisch naar een aankoopbevestigingspagina met je bestelnummer. Je moet normaal gesproken ook een e-mailbevestiging krijgen kort nadat je een bestelling hebt geplaatst. Neem bij problemen contact op met onze klantenservice.

    4. Kan ik een bestelling nog annuleren als deze al geplaatst is?

      Zodra we een bestelling geaccepteerd hebben, kunnen we de verzending van je bestelling niet meer stopzetten. Je kunt producten, nadat je ze ontvangen hebt, wel binnen 60 dagen na de aankoopdatum overeenkomstig ons retourbeleid retourneren. Je kunt daarnaast je volledige bestelling binnen 14 dagen na de ontvangstdatum van je product(en) annuleren en alle producten aan ons retourneren overeenkomstig je wettelijke rechten. Ga naar onze Vragen over retourzendingen voor instructies over hoe je je product(en) retourneert of je bestelling annuleert.

  • RETOURZENDINGEN

    1. Wat is jullie retourbeleid?

      We accepteren uitsluitend ongedragen producten in hun oorspronkelijke verpakking die op shopTOMS.nl zijn gekocht, op voorwaarde dat ze binnen 60 dagen na de aankoopdatum geretourneerd zijn. Houd rekening met de tijd die de vervoerder nodig heeft om je artikel(en) terug te sturen naar ons distributiecentrum in Nederland, zodat wij je retourzending binnen de periode van 60 dagen terug in ontvangst kunnen nemen. TOMS™ Gift Cards zijn niet restitueerbaar.

      Zie onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over TOMS™ Gift Cards.

      De verzendkosten van de retourzending naar ons magazijn in Nederland zijn voor rekening van de klant. Echter, TOMS zal deze kosten van de retourzending op zich nemen middels een gratis verzendlabel, indien het een beschadigd artikel betreft of indien de klant het artikel zal vervangen met een ander TOMS product middels een online winkeltegoed. TOMS™ neemt in het algemeen de verzendkosten van retourzendingen niet op zich. De kosten voor het retourneren van producten aan ons magazijn in Nederland zijn voor jouw rekening. TOMS verstrekt echter wel een gratis verzendlabel als je het product wilt retourneren en in ruil een online winkeltegoed wenst te ontvangen.

      Lees de vraag over Garanties. als je een product met gebreken wilt retourneren.

    2. Ik wil een artikel retourzenden. Hoe doe ik dat?

      Wil je een artikel retourzenden? Geen probleem! We zullen je door dit eenvoudige proces leiden.

      Als je een of meer van je artikelen retour wilt zenden binnen de eerste 60 dagen na de aankoopdatum, heb je de keuze tussen het artikel retourzenden in ruil voor een online winkeltegoed of geldteruggave op je oorspronkelijke betalingsmethode.

      Als je het product wilt retourneren in ruil voor een online winkeltegoed, neem dan contact op met onze klantendienst per telefoon op 0-800-720-0007 (gratis nummer) of per e-mail (EUcustomerservice@TOMS.com) zodat wij je een gratis verzendlabel kunnen bezorgen. Het aanmaken van een gratis verzendlabel voor je retourzending kan 3 tot 4 dagen in beslag nemen. Lees de vraag over Garanties . als je een product met gebreken retourneert.

      Volg deze eenvoudige stappen, als je een product wilt retourneren en je geld terug wilt volgens je oorspronkelijke betaalmethode:

      Stap 1: Online een retouraanvraag indienen

      Log in in je account door op de link in de rechterbovenhoek van shopTOMS.nl te klikken. Heb je een bestelling geplaatst als gast? Klik hier om een account te creëren (als je een account creëert, gebruik dan hetzelfde e-mailadres dat je gebruikt hebt bij het plaatsen van je oorspronkelijke bestelling).

      • In je account selecteer je de bestelling die je wilt retourneren bij Bestellingen.
      • Selecteer de optie Retourzending creëren; volg ons eenvoudige stapsgewijze proces: selecteer de artikelen en de hoeveelheid, de reden voor de retourzending en het restitutietype (online winkeltegoed of geldteruggave op je oorspronkelijke betalingsmethode).

      Stap 2: Verpak je artikel(en)

      • Stuur je artikelen terug in de oorspronkelijke TOMS™ -doos waarin je ze ontvangen hebt, of in een gewone, onbedrukte kartonnen doos; zorg ervoor dat er geen oude verzendlabels of stickers op de doos zitten!
      • Vergeet niet het downloadbare retourformulier in de doos te doen, samen met de ongedragen artikelen in hun oorspronkelijke verpakking.

      Stap 3: Stuur terug aan TOMS™

      • Stuur je pakket terug naar het TOMS magazijn in Nederland. Het exacte adres wordt vermeld in de E-mail die je ontvangt na het aanmelden van je retour via je online account. Als je geen e-mail ontvangt met verzendaanwijzingen nadat je een retouraanvraag hebt ingediend, moet je de klantendienst bellen op het nummer 0-800-720-0007 (gratis nummer).Houd rekening met de tijd die de vervoerder nodig heeft om je artikel(en) terug te sturen naar ons magazijn in Nederland, zodat wij je retourzending binnen de periode van 60 dagen kunnen verwerken.
      • We zullen je verzoek verwerken zodra we je artikelen ontvangen.We betalen het totale bedrag terug dat je voor de producten hebt betaald, inclusief de mogelijk door jou betaalde standaardverzendkosten voor de levering van de producten. We vergoeden geen kosten voor Priority service, spoedzendingen of koeriersdiensten indien van toepassing. Het kan zijn dat we van het restitutiebedrag een bedrag aftrekken voor waardeverlies van de producten, als duidelijk zichtbaar is dat de producten onnodig ruw behandeld zijn.
      • Wettelijk annuleringsrecht. Naast ons retourbeleid heb je het recht je volledige bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van je product(en) te annuleren overeenkomstig de Implementatiewet Richtlijn Consumentenrechten en het Burgerlijk Wetboek of enig ander toepasselijk lokaal recht ter bescherming van de consument, zonder dat je daarvoor een reden hoeft op te geven. Gebruik het modelannuleringsformulier om je volledige bestelling te annuleren, ga naar Retourzendingen zodra je bent ingelogd of neem contact met ons op, en verstrek de gegevens van de bestelling die je wilt annuleren. Je dient alle bestelde artikelen die je wilt annuleren, binnen 14 dagen na je kennisgeving aan ons dat je de bestelling wilt annuleren, te retourneren. We sturen je per e-mail een bericht van ontvangst van je kennisgeving. We restitueren het volledige aankoopbedrag van je geannuleerde bestelling, inclusief de mogelijk door jou betaalde standaardverzendkosten voor het verzenden van de producten aan jou, binnen 14 dagen vanaf de datum dat de producten bij ons terug zijn, of, als dit eerder is, binnen 14 dagen vanaf de datum dat je ons bewijs hebt geleverd dat je alle producten van de geannuleerde bestelling hebt geretourneerd. We vergoeden geen kosten voor Priority service, spoedzendingen of koeriersdiensten indien van toepassing. De verzendkosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant. Het kan zijn dat we van het restitutiebedrag een bedrag aftrekken voor waardeverlies van de producten, als duidelijk zichtbaar is dat de producten onnodig ruw behandeld zijn.
      • Als je een product met gebreken hebt, lees dan onze Vraag over garanties.
      • Neem bij eventuele vragen contact op met onze klantendienst:
    3. Hoelang duurt het om een retourzending te verwerken?

      Wij verwerken je retourzending zodra we je artikel(en) ontvangen en stellen je hiervan op de hoogte via e-mail. Na ontvangst van het artikel/de artikelen neemt de verwerking van de retourzending maximaal 20 dagen in beslag.

    4. Kunnen producten geruild worden?

      Wegens onze constant veranderende inventaris en de grote vraag kunnen producten op dit moment niet omgeruild worden. Als je iets wilt ruilen, raden we je aan een retourzending te creëren voor een online winkeltegoed. Hiermee kun je een nieuwe aankoop doen en kiezen uit onze beschikbare selectie. Zodra we je retourzending binnen hebben, zullen we deze zo snel mogelijk verwerken. Je ontvangt een e-mail zodra je retourzending verwerkt is.

    5. Ik wil graag geld terug voor een cadeau dat ik gekregen heb. Kan dat?

      Sorry! We kunnen helaas geen geld teruggeven voor producten die je cadeau gekregen hebt. Maar TOMS™ geeft daarvoor met alle plezier een TOMS™ online winkeltegoed. Neem contact op met onze klantenservice voor hulp met deze retourzending. Als alternatief kan de koper het cadeau gegeven artikel retourneren overeenkomstig ons bovenstaande retourbeleid.

    6. Biedt TOMS™ gratis verzending voor retourzendingen?

      Helaas biedt TOMS™ doorgaans geen gratis verzending voor retourzendingen aan. Jij bent verantwoordelijk voor de kosten van een retourzending om de producten aan ons terug te sturen naar ons magazijn in Nederland. Echter, TOMS zal een gratis verzendlabel leveren, indien je het product wilt retourneren en geldteruggave wenst te ontvangen in de vorm van een online winkeltegoed. Neem daartoe contact op met onze klantendienst per telefoon op 0-800-720-0007 (gratis nummer) of per e-mail (EUcustomerservice@TOMS.com) zodat we je een gratis verzendlabel kunnen bezorgen.
      Als je product(en) gebreken vertoont/vertonen, lees dan onze Vragen over garanties.

    7. Als ik mijn schoenen retourzend, neemt TOMS™ dan een paar schoenen terug dat aan een kind gegeven is?

      TOMS™ accepteert retourzendingen binnen 60 dagen vanaf de aankoopdatum. Zo evalueren wij hoeveel paar schoenen definitief verkocht is en in ons schenkingsprogramma weggegeven kan worden. Zodra er schoenen aan een kind gegeven zijn, zijn die schoenen van het kind. We zouden nooit een paar schoenen terugnemen die we eerst weggegeven hebben.

    8. Kan ik schoenen die ik online gekocht heb op shopTOMS.nl, naar een officiële winkel terugbrengen?

      Schoenen die op shopTOMS.nl gekocht zijn, dienen direct aan ons geretourneerd te worden, zoals uiteengezet in onze Vragen over retourzendingen. Als je je product(en) bij een officiële winkel hebt gekocht, neem voor vragen dan direct contact met die winkel op.

    9. Wat gebeurt er als ik mijn TOMS™ Gift Card kwijtraak?

      Behandel je TOMS™ Gift Card net als geld. We zijn niet aansprakelijk voor kwijtgeraakte, gestolen of beschadigde Gift Cards, of als een Gift Card gebruikt wordt zonder toestemming van de persoon aan wie de Gift Card verstrekt is.
      Zie onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over TOMS™ Gift Cards.

    10. Kennen de TOMS™ Gift Cards ook beperkingen?

      Ja, onze Gift Cards hebben de volgende beperkingen:

      • Je kunt geen coupons en andere kortingen of aanbiedingen gebruiken om Gift Cards te kopen;
      • Gift Cards kunnen alleen worden gebruikt om op www.shopTOMS.nl, www.shopTOMS.de and www.TOMS.fr artikelen te kopen die hiervoor in aanmerking komen;
      • Gift Cards kunnen niet worden gebruikt om andere Gift Cards te kopen;
      • Gift Cards kunnen niet gerestitueerd, geannuleerd of geruild worden, tenzij wettelijk verplicht;
      • Niet alle producten op de website kunnen met een Gift Card worden betaald en niet alle kortingen en aanbiedingen gelden voor aankopen met een Gift Card. Zie eventuele beperkingen vermeld op de Gift Card of de website;
      • Gift Cards kunnen niet opnieuw worden geladen; en
      • Als je een Gift Card koopt, sturen wij de Gift Card naar het e-mailadres van de ontvanger zodra je de bestelling plaatst. Op dat moment hebben we deze service geleverd en kun je je bestelling niet meer annuleren.

      Zie onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over TOMS™ Gift Cards.

    11. Wat gebeurt er als ik mijn online winkeltegoed kwijtraak?

      TOMs™ online winkeltegoed staat op je account, dus je kunt het niet verliezen! Als je een TOMS™ online winkeltegoed hebt, wordt dit automatisch toegepast bij je eerstvolgende aankoop. Een online winkeltegoed heeft geen vervaldatum en we brengen geen extra kosten in rekening voor het gebruik van je online winkeltegoed.
      Zie onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over TOMS™ online winkeltegoed.

    12. Kan ik mijn TOMS™ online winkeltegoed aan iemand anders overdragen?

      Sorry, een online winkeltegoed is niet overdraagbaar en kan alleen door jou gebruikt worden.
      Zie onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over TOMS™ online winkeltegoed.

  • VERZENDMETHODES EN LEVERTIJDEN

    1. Hoelang nadat ik mijn bestelling geplaatst heb, wordt deze verstuurd?

      TOMS™ verstuurt bestellingen doorgaans niet op dezelfde dag dat ze zijn geplaatst. Houd tijdens het laagseizoen rekening met zo'n 2 tot 3 werkdagen om de bestelling af te handelen. Tijdens het vakantie/hoogseizoen kan het afhandelen van bestellingen langer duren. Je ontvangt een e-mail met een trackingnummer en een verzendbevestiging zodra je bestelling verstuurd is.

      Verzend- en leverdata zijn slechts schattingen en worden niet gegarandeerd.

    2. Hoeveel kost een levering?

      Leveringskosten variëren per bestelling. Alle leveringsopties en -kosten worden aan de kassa voor je berekend.

    3. Bezorgt shopTOMS.nl ook in het buitenland?

      shopTOMS.nl verzendt online bestellingen naar de volgende landen:

      • Nederland
      • Continentaal Frankrijk
      • Duitsland
      • België
      • Luxemburg

      TOMS™ zijn ook verkrijgbaar bij officiële winkels over de hele wereld. Ga naar onze Store Locator om een winkel bij jou in de buurt te vinden.

  • VRAGEN OVER PRODUCTEN EN MATEN

    1. Welke maat moet ik bestellen?

      TOMS™ zijn over het algemeen maatvast en uitsluitend in medium breedte verkrijgbaar. We raden je aan de schoenmaat te bestellen die je gewoonlijk draagt voor vrijetijds- of nette schoenen. Als je gewoonlijk tussen twee maten inzit, raden we je aan om de kleinste maat te bestellen, omdat TOMS™ iets zullen rekken tijdens het inlopen.

    2. In welke breedtes zijn TOMS™ verkrijgbaar?

      TOMS™ zijn uitsluitend in medium breedte verkrijgbaar. Helaas bieden wij momenteel geen brede of smalle maten. Maar naarmate wij als bedrijf groeien, hopen we ons maataanbod in de toekomst te kunnen uitbreiden.

    3. Rekken mijn TOMS™ uit?

      Je TOMS™ rekken waarschijnlijk uit als je ze gebruikt. Nieuw uit de doos moeten ze mooi aansluiten en je tenen het einde net aanraken. Na een paar uur zullen ze licht uitrekken en zich aan je voeten aanpassen. Als je niet zeker weet of ze wel zullen passen, probeer je TOMS™ dan op tapijt om te zien hoe ze uitrekken, aangezien we doorgaans geen retourzendingen accepteren als schoenen duidelijk gedragen zijn.

    4. Wat zijn de leeftijden voor Youth (Kinderen) en Tiny (Kleintjes) schoenen?

      We raden Tiny-schoenen aan voor kinderen van 0-5 jaar en Youth-schoenen voor kinderen van 5 jaar en ouder. NB Dit is een algemene richtlijn om je te helpen de juiste categorie te vinden. Leeftijden voor Youth en Tiny variëren naargelang de schoenmaat.

    5. Hoe was ik mijn TOMS™-schoenen?

      We raden je aan je TOMS™ met de hand in koud water te wassen met een zacht wasmiddel en ze aan de lucht te laten drogen. We raden in geen geval aan je TOMS™ in de droger te stoppen. Ze kunnen iets valer worden (vooral door blootstelling aan zonlicht), maar dat tast de duurzaamheid van de schoen niet aan.

    6. Van welk leersoort worden TOMS™ gemaakt?

      We gebruiken varkenssuède voor alle leren binnenzoolstijlen van TOMS™.

    7. Wat zijn de verschillen in maten tussen VS/CA, VK, en het EU systeem?

      MAATWIJZER VOOR MANNEN
      in VS/CA cm VK EU
      9.4624538
      9.66.524.55.538.5
      9.8725639
      107.525.56.540
      10.2826740.5
      10.48.526.57.541
      10.6927842
      10.89.527.58.542.5
      111028943
      11.210.528.59.543.5
      11.411291044
      11.611.529.510.544.5
      11.812301145
      121330.51246
      12.41431.51347.5
      12.615321448.5
      12.81632.51550
      1317331651
      MAATWIJZER VOOR VROUWEN
      in VS/CA cm VK EU
      8.7522335.5
      8.95.522.53.536
      9.1623436.5
      9.36.523.54.537
      9.4724537.5
      9.67.524.55.538
      9.8825638.5
      108.525.56.539
      10.2926740
      10.49.526.57.541
      10.61027842
      111128942.5
      11.412291043.5
      MAATWIJZER VOOR KINDEREN
      in VS/CA cm VK EU Leeftijd*
      7.1121811305 jaar
      7.312.518.511.530.55 jaar
      7.5131912315 jaar
      7.713.519.512.531.55 jaar
      7.91201332.56 jaar
      8.11.520.513.5336 jaar
      8.32211346 jaar
      8.52.521.51.534.56 jaar
      8.73222357 jaar
      8.93.522.52.535.57 jaar
      9.14233367 jaar
      9.34.523.53.536.58 jaar
      9.45244378 jaar
      9.65.524.54.537.58 jaar
      9.86255389 jaar

      Gebruik deze maattabel om de lengte van je voet om te zetten naar je schoenmaat.
      *Gemiddelde leeftijd

      De voeten van kinderen groeien snel. Meet de voet van je kind met een TOMS maattabel die je kan uitprinten.

      MAATWIJZER VOOR TINY-SCHOENEN (KLEINTJES)
      in VS/CA cm VK EU Leeftijd*
      3.1180.5160-6 maanden
      3.5291.517.56-12 maanden
      3.9310218.512-18 maanden
      4.3411319.518-24 maanden
      4.751242118-24 maanden
      5.161352218-24 maanden
      5.5714623.518-24 maanden
      5.9815724.524 maanden
      6.391682624 maanden
      6.710179273 jaar
      6.91117.51028.54 jaar

      Gebruik deze maattabel om de lengte van je voet om te zetten naar je schoenmaat.
      *Gemiddelde leeftijd

      De voeten van kinderen groeien snel. Meet de voet van je kind met een TOMS maattabel die je kan uitprinten.

    8. Waar worden TOMS™ schoenen geproduceerd?

      TOMS™ schoenen worden in verschillende landen geproduceerd, waaronder: Argentinië, China, Ethiopië, India, Kenia en Haïti. Onze doelstelling om 1/3 deel van onze Giving Shoes in 2015 lokaal te produceren, ligt op schema. Volg onze vorderingen op de TOMS™ blog.

    9. Waar worden TOMS™-brillen gemaakt?

      TOMS™-brillen worden gemaakt in China en Italië.

    10. Hoe garandeert TOMS™ dat zijn fabrikanten zich aan de normen voor wat betreft mensenrechten houden?

      We hebben een uitgebreide Gedragscode voor leveranciers ontwikkeld en ons interne team en externe experts zorgen ervoor dat ze zich aan deze normen houden. Ga voor meer informatie over ons uitgebreide programma naar onze pagina Verantwoord ondernemen.

  • OFFICIËLE TOMS™ RETAILERS

    1. Waar vind ik een winkel die TOMS™ verkoopt?

      Ga naar onze Store Locator om een van onze fantastische winkels in jouw land te vinden.

    2. Krijgt een kind ook een paar schoenen als ik ze in een winkel koop?

      Ja, alle aankopen van erkende winkels zijn One for One™.

    3. Kan ik schoenen die ik in een winkel heb gekocht, via shopTOMS.nl retourneren?

      We accepteren alleen retourzendingen en handelen alleen problemen met onze producten af als de betreffende producten op shopTOMS.nl zijn gekocht. Neem voor vragen over retourzendingen contact op met de winkel waar je je schoenen hebt gekocht.

  • ALGEMENE VRAGEN OVER TOMS™

    1. Hoe is TOMS™ ontstaan?

      TOMS™ werd in 2006 opgericht door Blake Mycoskie, die zich liet inspireren tijdens een reis door Argentinië. Daar zag hij extreme armoede en gezondheidsomstandigheden en kinderen die blootvoets rondliepen. Het uitgangspunt van TOMS™ is eenvoudig: Voor elk paar schoenen dat wordt verkocht, schenkt TOMS™ een nieuw paar aan een kind in nood. One for One™.

    2. Is TOMS™ een organisatie zonder winstoogmerk?

      TOMS™ is een organisatie met winstoogmerk, met als uitgangspunt ‘geven’. Met onze missie One for One™ maakt TOMS™ onze klanten tot weldoeners, waardoor wij een echt duurzame geefcultuur ontwikkelen in plaats van afhankelijk te zijn van fondsenwerving. Dankzij dit model konden wij meer schoenen in een sneller tempo schenken en tegelijkertijd duizenden consument-weldoeners creëren.

    3. Wie is Tom?

      Tom bestaat niet. Onze naam komt van de afkorting 'Shoes for Tomorrow’. Het oorspronkelijke idee was: voor elk vandaag aangeschaft paar wordt morgen een nieuw paar geschonken. Zo onstond de One for One™ beweging.

    4. Hoe geeft TOMS™ de schoenen weg?

      Voor elk verkocht paar geeft TOMS™ een nieuw paar schoenen aan een kind in nood. One for One™. De koopkracht van individuen bundelen om het grotere goed te dienen, dat is wat wij doen.

      Ga voor meer informatie over hoe en waar wij schoenen weggeven, naar onze sectie One for One™.

    5. Hoe kan ik de klantenservice bereiken?

      Je kunt met ons spreken via telefoon, e-mail en livechat. Bezoek onze pagina Klantenservice voor contactinformatie onder Contact met ons opnemen. We zijn er om je te helpen!

    6. Ik heb een website gevonden die er authentiek uitziet en TOMS™ producten verkoopt. Is deze echt?

      De officiële website van TOMS™ in Nederland is shopTOMS.nl, waar je authentieke TOMS™-schoenen, -kleding en brillen kunt kopen. TOMS™-websites die nep of niet erkend zijn, kunnen er net zo uitzien als de officiële TOMS™-website en aanbieden wat er uitziet als legitieme producten, terwijl hun producten in werkelijkheid nep zijn.

      Sommige sites of blogs kopiëren illegaal foto’s, productbeschrijvingen, tekst en ander intellectueel eigendom direct van onze officiële site. Bovendien bieden ze vaak een flinke korting op hun verkoopprijs van nep-TOMS -products. Door deze praktijken denken consumenten dat ze een korting op TOMS™-producten krijgen. Maar uiteindelijk krijgen klanten een nepproduct van slechte kwaliteit of helemaal niets.

      We hebben een aantal websites gevonden die inbreuk hebben gemaakt op onze intellectuele eigendomsrechten en nepproducten verkopen.

      Als je een verdachte website tegenkomt waarvan je denkt dat die nep of niet erkend zijn, laat ons dat dan weten op e-mailadres ip@TOMS.com

    7. My schoenen/brillen vertonen gebreken. Wat doe ik nu?

      Als een product dat je hebt gekocht, beschadigd is of anderszins materiaal- of fabrieksfouten vertonen, neem dan telefonisch of per e-mail contact op met onze klantenservice via de hieronder vermelde e-mailadressen.

      SCHOENEN: Als je gelooft dat de TOMS-schoenen die je hebt gekocht, binnen 12 maanden na de aankoopdatum defecten in materiaal en vakmanschap vertonen, stuur dan een e-mail naar de garantieafdeling van TOMS op warranty@TOMS.com met de volgende informatie:

      • Bestelnummer (in de onderwerpregel)
      • Een korte beschrijving van het probleem
      • Foto’s waarop het gebrek duidelijk te zien is
      • Postadres voor gerepareerde/vervangende producten (indien anders dan het oorspronkelijke postadres)

      BRILLEN: Als je gelooft dat de TOMS-brillen die je hebt gekocht, binnen 24 maanden na de aankoopdatum defecten in materiaal en vakmanschap vertonen, stuur dan een e-mail naar de garantieafdeling van TOMS op eyewearwarranty@TOMS.com met de volgende informatie:

      • Bestelnummer (in de onderwerpregel)
      • Een korte beschrijving van het probleem
      • Foto’s waarop het gebrek duidelijk te zien is
      • Postadres voor gerepareerde/vervangende producten (indien anders dan het oorspronkelijke postadres)

      Deze garantie geldt niet voor redelijke slijtage, moedwillige beschadiging, abnormale opslag, aangebrachte wijzigingen, reparaties, onjuiste pasvorm, glazen met krassen (voor brillen) of onjuist of onredelijk gebruik.

      Je rechten overeenkomstig het toepasselijke recht inzake de verkoop van consumentengoederen, blijven ongewijzigd. Zie onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie.

      Als je je product(en) in een erkende winkel hebt gekocht, neem dan contact met ze op voor meer informatie over hun garantiebeleid.

  • CONTACT MET ONS OPNEMEN

    Bij TOMS™ praten we graag met onze klanten! We willen het je zo gemakkelijk mogelijk maken om ons te bereiken voor al je vragen over bestellingen.

    Het is ons streven jou een prettig en onvergetelijke winkelervaring bij TOMS™ te bieden. We hebben een uitzonderlijk deskundig en energiek klantenserviceteam die klaat staat om al je vragen te beantwoorden. Neem nu contact met ons op via een van de onderstaande methodes!

      Stuur ons een berichtje:

    • Stuur ons een berichtje via onze pagina Contact Us.
  • Geven in de USA

    1. Waarom geeft TOMS nu ook in de Verenigde Staten?

      TOMS™ geeft al sinds 2008 op kleine schaal in de Verenigde Staten. Dit hebben wij de laatste jaren uitvoerig getest en verbeterd. Op deze wijze konden wij een duurzaam model van geven op grote schaal op een verantwoordelijke manier implementeren. Wij wisten dat we met deze hulp aan een grote behoefte konden voldoen. Wij hebben onze doelstellingen behaald en zijn heel trots om te melden dat TOMS™ in 2014 in de USA maar liefst 1 miljoen paar schoenen heeft gegeven aan kinderen in nood.

    2. Hoeveel schoenen worden in de Verenigde Staten gegeven?

      Sinds 2014 heeft TOMS™ meer dan 1 miljoen paar nieuwe schoenen aan kinderen in nood in de Verenigde Staten gegeven. Via onze Giving Partners bereiken TOMS™ schoenen kinderen in meer dan 35 staten.

Ik heb net een mens in nood geholpen door bij TOMS te kopen. Sluit je aan bij de beweging!