-
Wat is jullie retourbeleid?
We accepteren uitsluitend ongedragen producten in hun oorspronkelijke verpakking die op shopTOMS.nl zijn gekocht, op voorwaarde dat ze binnen 30 dagen na de aankoopdatum geretourneerd zijn.
Houd er rekening mee dat u de producten op eigen kosten dient terug te sturen naar ons magazijnadres in Nederland.
Houd er alstublieft rekening mee hoeveel tijd het kost deze te verzenden naar ons distributiecentrum in Nederland. TOMS™ Gift Cards zijn niet te retourneren.
Zie onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over TOMS™ Gift Cards.
Indien je een defect artikel wilt retourneren, lees dan a.u.b. onze vraag over Garanties
-
Ik wil een artikel retour sturen. Hoe doe ik dat?
Wil je een artikel retour zenden? Geen probleem! We zullen je door dit eenvoudige proces leiden.
Als je product(en) gebreken vertoont/vertonen, lees dan onze Vragen over garanties.
Als je één of meer van je artikelen retour wilt zenden binnen de eerste 30 dagen na de aankoopdatum, heb je de keuze tussen een winkeltegoed of geldteruggave op je oorspronkelijke betalingsmethode. Volg deze eenvoudige stappen:
Stap 1: Online een retouraanvraag indienen
Log in in je account door op de link in de rechterbovenhoek van shopTOMS.nl te klikken. Heb je een bestelling geplaatst als gast? Klik hier om een account te creëren (als je een account creëert, gebruik dan hetzelfde e-mailadres dat je gebruikt hebt bij het plaatsen van je oorspronkelijke bestelling).
- Open, vanuit je accountpagina, het gedeelte Bestellingen en selecteer Details bestelling met het product of de producten die je wenst te retourneren.
- In het overzicht van je Details bestelling, geeft je ons de reden aan onder de Retourneer Artikel kolom. Herhaal dit voor elk item dat je wilt terug sturen binnen dezelfde bestelling.
- Klik op de Retourneer geselecteerde artikelen knop om je retourformulier te genereren.
- Download en print retourformulier. Wij mailen je ook nog een kopie van je formulier.
Stap 2: Verpak je artikel(en)
- Doe het retourformulier, samen met de ongedragen artikel(en) in hun oorspronkelijke verpakking, terug in de oorspronkelijke TOMS™ -doos waarin je ze ontvangen hebt, of in een gewone, onbedrukte kartonnen doos.
- Stuur uw pakket terug via de vervoerder van uw keuze. Wij raden aan om een traceernummer te gebruiken.
- Houd er alsjeblieft rekening mee hoeveel tijd het kost om je retour te verzenden, daar wij de retour alleen kunnen verwerken als deze binnen 30 dagen terug is in ons distributiecentrum in Nederland.
- We zullen je retour verwerken zodra we je artikelen ontvangen. We betalen het totale bedrag terug dat je voor de producten hebt betaald, exclusief de mogelijk door jou betaalde standaard verzendkosten voor de levering van de producten - naar rato voor het aantal producten dat je retour stuurt. Het kan zijn dat we van het restitutiebedrag een bedrag aftrekken voor waardeverlies van de producten, als duidelijk zichtbaar is dat de producten onnodig ruw behandeld zijn.
- Wettelijk annuleringsrecht. Naast ons retourbeleid heb je het recht je volledige bestelling binnen 14 dagen na ontvangst van je product(en) te annuleren overeenkomstig de Implementatiewet Richtlijn Consumentenrechten en het Burgerlijk Wetboek of enig ander toepasselijk lokaal recht ter bescherming van de consument, zonder dat je daarvoor een reden hoeft op te geven. Gebruik het modelannuleringsformulier om je volledige bestelling te annuleren, ga naar Retourzendingen zodra je bent ingelogd of neem EUcustomerservice@TOMS.com, en verstrek de gegevens van de bestelling die je wilt annuleren. Je dient alle bestelde artikelen die je wilt annuleren, binnen 14 dagen na je kennisgeving aan ons dat je de bestelling wilt annuleren, te retourneren. We sturen je per e-mail een bericht van ontvangst van je kennisgeving. We restitueren het volledige aankoopbedrag van je geannuleerde bestelling, inclusief de mogelijk door jou betaalde standaardverzendkosten voor het verzenden van de producten aan jou, binnen 14 dagen vanaf de datum dat de producten bij ons terug zijn, of, als dit eerder is, binnen 14 dagen vanaf de datum dat je ons bewijs hebt geleverd dat je alle producten van de geannuleerde bestelling hebt geretourneerd. We vergoeden geen kosten voor Priority service, spoedzendingen of koeriersdiensten indien van toepassing. De verzendkosten van de retourzending zijn voor rekening van de klant. Het kan zijn dat we van het restitutiebedrag een bedrag aftrekken voor waardeverlies van de producten, als duidelijk zichtbaar is dat de producten onnodig ruw behandeld zijn.
- Als je een product met gebreken hebt, lees dan onze Vragen over garanties.
-
Hoe lang duurt het om een retour te verwerken?
We zullen je verzoek verwerken zodra we je artikelen hebben ontvangen en brengen je hiervan op de hoogte via e-mail. Als wij je retour eenmaal binnen hebben kan het maximaal 10 dagen duren voor je retour verwerkt is.
-
Kunnen producten geruild worden?
Wegens onze constant veranderende inventaris en de grote vraag kunnen producten op dit moment niet omgeruild worden. Als je iets wilt ruilen, raden we je aan een retourzending te creëren voor een winkeltegoed. Hiermee kun je een nieuwe aankoop doen en kiezen uit onze beschikbare selectie. Zodra we je retourzending binnen hebben, zullen we deze zo snel mogelijk verwerken. Je ontvangt een e-mail zodra je retourzending verwerkt is.
-
Ik wil graag geld terug voor een cadeau dat ik gekregen heb. Kan dat?
Sorry! We kunnen helaas geen geld teruggeven voor producten die je cadeau gekregen hebt. Maar TOMS™ geeft daarvoor met alle plezier een TOMS™ winkeltegoed. Neem contact op met onze klantenservice voor hulp met deze retourzending. Als alternatief kan de koper het cadeau gegeven artikel retourneren overeenkomstig ons bovenstaande retourbeleid.
-
Biedt TOMS™ gratis verzending voor retourzendingen?
Nee.
-
Als ik mijn schoenen retourzend, neemt TOMS™ dan een paar schoenen terug dat aan een kind gegeven is?
TOMS™ accepteert retourzendingen binnen 30 dagen vanaf de aankoopdatum. Zo evalueren wij hoeveel paar schoenen definitief verkocht zijn en in ons schenkingsprogramma weggegeven kunnen worden. Zodra er schoenen aan een kind gegeven zijn, zijn die schoenen van het kind. We zouden nooit een paar schoenen terugnemen die we eerst weggegeven hebben.
-
Kan ik schoenen die ik online gekocht heb op shopTOMS.nl, naar een officiële winkel terugbrengen?
Schoenen die op shopTOMS.nl verkocht worden, dienen direct aan ons geretourneerd te worden, zoals uiteengezet in onze Vragen over retourzendingen. Als je je product(en) bij een officiële winkel hebt gekocht, neem voor vragen dan direct contact met die winkel op.
-
Wat gebeurt er als ik mijn TOMS™ Gift Card kwijtraak?
Behandel je TOMS™ Gift Card net als geld. We zijn niet aansprakelijk voor kwijtgeraakte, gestolen of beschadigde Gift Cards, of als een Gift Card gebruikt wordt zonder toestemming van de persoon aan wie de Gift Card verstrekt is.
Zie onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over TOMS™ Gift Cards.
-
Kennen de TOMS™ Gift Cards ook beperkingen?
Ja, onze Gift Cards hebben de volgende beperkingen:
- Je kunt geen coupons en andere kortingen of aanbiedingen gebruiken om Gift Cards te kopen;
- Gift Cards kunnen alleen worden gebruikt om op shopTOMS.nl, shopTOMS.de en TOMS.fr artikelen te kopen die hiervoor in aanmerking komen;
- Gift Cards kunnen niet worden gebruikt om andere Gift Cards te kopen;
- Gift Cards kunnen niet gerestitueerd, geannuleerd of geruild worden, tenzij wettelijk verplicht;
- Niet alle producten op de website kunnen met een Gift Card worden betaald en niet alle kortingen en aanbiedingen gelden voor aankopen met een Gift Card. Zie eventuele beperkingen vermeld op de Gift Card of de website;
- Gift Cards kunnen niet opnieuw worden geladen; en
- Als je een Gift Card koopt, sturen wij de Gift Card naar het e-mailadres van de ontvanger zodra je de bestelling plaatst. Op dat moment hebben we deze service geleverd en kun je je bestelling niet meer annuleren.
Zie onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over TOMS™ Gift Cards.
-
Wat gebeurt er als ik mijn winkeltegoed kwijtraak?
TOMs™ winkeltegoed staat op je account, dus je kunt het niet verliezen! Als je een TOMS™ winkeltegoed hebt, wordt dit automatisch toegepast bij je eerstvolgende aankoop. Een winkeltegoed heeft geen vervaldatum en we brengen geen extra kosten in rekening voor het gebruik van je winkeltegoed.
Zie onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over TOMS™ winkeltegoed.
-
Kan ik mijn TOMS™ winkeltegoed aan iemand anders overdragen?
Sorry, een winkeltegoed is niet overdraagbaar en kan alleen door jou gebruikt worden.
Zie onze Gebruiksvoorwaarden voor meer informatie over TOMS™ winkeltegoed.